Radio (bad) days

2
65

Του Γιάννη Ν. Μπασκόζου.

Μόλις έχει τελειώσει η σούπερ ανάλυση για το φορολογικό και ο ραδιοφωνικός παρουσιαστής πριν το διάλειμμα μας μιλάει για ένα σπέσιαλ ασφαλιστικό πρόγραμμα που πρέπει οπωσδήποτε να πάρουμε. Κάτι μεσημεριανά κορίτσια γεμάτα χαρά κάθε φορά διαφημίζουν ένα κολλαγόνο, ενώ δύο άλλοι θυμούνται πάντα ανάμεσα στα σχόλια τους να υπενθυμίσουν στους ακροατές τους κάποια τραπεζικά προγράμματα που «ωφελούν». Διαβάζω ότι το ΕΣΡ απαγόρεψε την έμμεση διαφήμιση που κάνουν οι ραδιοφωνικοί παρουσιαστές ευτελίζοντας το έργο και την προσωπικότητά τους. Αλλά αυτό δεν θα αλλάξει τα πράγματα στο ραδιόφωνο.  Δεν θα πάψουν να καλούν τον Πάγκαλο να κατακεραυνώσει τους πάντες ξεχνώντας ότι ο ίδιος συμμετείχε ως αντιπρόεδρος στην κυβέρνηση του μεγάλου φαγοποτιού, να καλούν τον Γεωργιάδη να τσιρίζει. Δεν θα πάψουν αργά το βράδυ κοριτσάκια να νιαουρίζουν τις πρωινές ειδήσεις ανάμεσα σε τραγούδια που έχει διαλέξει η play list. Δεν θα πάψουν πρώην μνημονιακοί δημοσιογράφοι να σηκώνουν την παντιέρα της αντιμνημονιακής μάχης. Δεν θα πάψουν ψευδοί δημοσιογράφοι να πληγώνουν τα αυτιά μας (θα βάζανε ποτέ έναν κακάσχημο να λέει ειδήσεις στην τηλεόραση;) και άλλοι που μιλάνε με νι και λι να ψέγουν πολιτικούς γιατί δεν μιλάνε τα αγγλικά με οξφορδιανή προφορά.

Όμως το ραδιόφωνο δεν έχει μόνον αυτές τις ελλείψεις. Γιατί το ραδιόφωνο είναι κυρίως μουσική. Και η μουσική στο ραδιόφωνο έχει γίνει τόσο προβλέψιμη, τόσο βαρετή. Εκπομπές για ειδικά γούστα δεν υπάρχουν πια. Κάποιος που αγαπάει την κλασική  μουσική, τα μπλουζ ή τη δημοτική μουσική δεν έχει να ακούσει τα αγαπημένα του τραγούδια όπως παλιότερα σε ειδικές εκπομπές. Το ραδιόφωνο και οι ιδιοκτήτες του (για να κυριολεκτούμε) έχουν επιλέξει την play list.  («απαγορεύεται στους παραγωγούς να παίζουν τραγούδια εκτός play list” –ανακοίνωση που έχω δει σε αρκετούς ραδιοσταθμούς). Αλλά και η επιλογή των προσώπων περνάει μέσα από προσωπικές σχέσεις ή υπέρμετρων απαιτήσεων.  Μόλις πρόσφατα κάλεσαν σε ρ/σ  επιτυχημένο κατά τη γνώμη μου ραδιοφωνικό παραγωγό με ωραίες επιλογές μουσικής και καυστικό λόγο και του είπαν «βρες χορηγό 3.000 ευρώ και σου δίνουμε την εκπομπή με 700 ευρώ αμοιβή»!

Με αυτά και αυτά λείπουν πια από το ραδιόφωνο οι προσωπικότητες, οι  παραγωγοί με πλατιά κουλτούρα, με άποψη, διαβασμένοι που θα μετέφεραν έναν λόγο ουσιαστικό και θα δικαίωναν το μέσον. Εκπομπές λόγου, οι αναφορές στις άλλες τέχνες έγιναν άφαντες από τον ραδιοφωνικό λόγο. Υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά ως συνήθως επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Ακόμα και το πολυδιαφημισμένο κρατικό ραδιόφωνο τα τελευταία χρόνια είχε προσχωρήσει στη λογική του ιδιωτικού ή το είχαν αφήσει να φθίνει μόνο του, παράδειγμα η κατάντια του Γ΄Προγράμματος τα τελευταία χρόνια. Δεν ξέρω αν το καινούργιο δημόσιο ραδιόφωνο θα κάνει την έκπληξη αλλά όλοι θέλουμε να ελπίζουμε.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΓΑΠΗΤΕ ΓΙΑΝΝΗ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΤΟ ΛΕΩ ΑΥΤΟ ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΟΥΛΕΨΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΩ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ, ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΟΥΣΑΝ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΟΠΩΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ. ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΒΓΑΙΝΕ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΟΥ ΑΝ ΤΥΧΑΙΝΕ ΝΑ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕΙ ΤΡΕΧΑΜΕ ΣΤΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ ΤΗΣ ΝΕΤ 105,8 ΓΙΑ ΝΑ ΤΣΙΜΠΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΧΡΟΝΟ. ΚΑΙ ΣΥΝΗΥΘΩΣ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΑΜΕ. ΕΠΙΣΗΣ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΗΘΗΚΕ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ KOSOMOS FM ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΠΑΙΖΑΝ ΑΠΟ PLAY LIST, ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ. ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΒΙΩΝΕ ΓΙΑ 18 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ [1989-2007] ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΟΠΩΣ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ κ. ΓΟΥΤΕΜΒΕΡΓΙΟς ΠΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ [ΠΕΝΤΑΛΕΠΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ] [2003-2007] ΠΑΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΝΕΤ 105,8 [ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ] ΤΙΣ ΟΠΟΙΕς ΕΚΑΝΑ ΚΑΛΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ Η ΑΦΕΝΤΙΑ ΜΟΥ. ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΔΙΚΟΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΟΤΑΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΑΜΠΟΥΡΝΕΖΙΚΑ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here