Άρχισε το 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

0
58

Παλμός, πάθος και νεανικός ενθουσιασμός κυριάρχησαν κατά τη χθεσινή τελετή έναρξης του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο «Αντώνης Παπαδόπουλος» του Δημοτικού Ωδείου της πόλης, παρουσία του Υφυπουργού Πολιτισμού Ιάσωνα Φωτήλα

Με έναν εγκάρδιο, πηγαίο και ουσιαστικό χαιρετισμό προς όλους τους συμμετέχοντες δημιουργούς και την διαπίστωση πως οι ελληνικές ταινίες μικρού μήκους βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κινηματογραφίας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Σακαρίδης, ευχαριστώντας όλους του συνεργάτες του, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως «καθημερινά δίνεται μάχη για την μεγέθυνση του Φεστιβάλ», το οποίο συμπληρώνει φέτος 47 χρόνια πορείας και θα διεξαχθεί 2 με 8 Σεπτεμβρίου, σε φυσικούς χώρους και online, ενισχυμένο σε εξωστρέφεια και αναγνωρισιμότητα.

Για την εδραίωση του Φεστιβάλ στο ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο,  «που απολαμβάνει διεθνούς αναγνώρισης» και το «πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που αυτό έχει δημιουργήσει στην πόλη της Δράμας μέσα από ταινίες που αποτυπώνουν κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές αλλαγές της Ελλάδας, παρέχοντας ένα πολύτιμο αρχείο για τις μελλοντικές γενιές», μίλησε ο Δήμαρχος Δράμας και Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος. Έκανε λόγο για τη σημασία της διατήρησης και της διάσωσης του Πολιτιστικού Οργανισμού ως αυτόνομου θεσμού, ευχαριστώντας την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και αναφερόμενος στις βελτιώσεις ως προς τις συνθήκες διεξαγωγής της διοργάνωσης, επεσήμανε πως βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο για την αναβάθμιση των πολιτιστικών υποδομών του δήμου Δράμας, ύψους 1.460.000 ευρώ που έχει ήδη εξασφαλιστεί. Το έργο αφορά παρεμβάσεις στον κινηματογράφο Ολύμπια και στο Δημοτικό Ωδείο και προβλέπει  προμήθεια και εγκατάσταση ηχητικού και φωτιστικού εξοπλισμού, αντικατάσταση καθισμάτων και δαπέδων, εγκαταστάσεις κλιματισμού και αερισμού και προμήθεια μουσικού εξοπλισμού. Υπενθύμισε επίσης πως προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία οπτικοακουστικού κόμβου στο πρώην στρατόπεδο Ανδρικάκη. 

«Η μικρή φόρμα όχι μόνο αντέχει αλλά πρωταγωνιστεί και σηματοδοτεί την πραγματικότητα και η Δράμα με αυτό το Φεστιβάλ είναι η καλύτερη απόδειξη», υποστήριξε ο Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας. Πρόσθεσε μάλιστα πως «το Υπουργείο Πολιτισμού αντιλαμβάνεται ως καθήκον την ενίσχυση των φεστιβάλ για τη διατήρηση αυτής της μικρής αλλά βαριάς βιομηχανίας ονείρων και δημιουργίας, ώστε να συνεχίζουν να ανθίζουν και να αποτελούν εστίες ελευθερίας και έμπνευσης».

Χαρακτήρισε τα φεστιβάλ «ζωντανούς οργανισμούς που οφείλουν να εξελίσσονται, να αναπτύσσονται και να συμπεριλαμβάνουν απαντήσεις  για τις νέες προκλήσεις του χώρου». 

Στην χρηματοδότηση του Φεστιβάλ με 210.000 ευρώ για την τριετία 2023-2025, «δηλαδή με 70.000 ευρώ ετησίως μέσω προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο Πολιτισμού, τον Δήμο και τον Πολιτιστικό Οργανισμό», αναφέρθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Μιχάλης Μουρβετίδης. Σημείωσε πως η Περιφέρεια χρηματοδοτεί επίσης το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών κινηματογραφικής γραφής, πρακτικής και έρευνας του ΕΑΠ με το ποσό των 126.000 ευρώ μέσω αντίστοιχης προγραμματικής σύμβασης. 

Στην συνεχόμενη ανοδική πορεία του Φεστιβάλ και την καταξίωσή του στον παγκόσμιο χάρτη, αναφέρθηκε ο Αντιπρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού  Μήκους Δράμας Πέτρος Παρασκευαΐδης, κάνοντας λόγο για το προπτυχιακό τμήμα κινηματογραφικών σπουδών του ΕΑΠ και την αύξηση των σπουδαστών, καθώς και στο πρόγραμμα του Cinematherapy. Αναφέρθηκε επίσης στην πρόθεση να αυξηθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και σε άλλες ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Τέλος παρουσίασε τα νέα βραβεία του Φεστιβάλ που θα απονεμηθούν στους φετινούς νικητές, δημιουργίες του γλύπτη Οδυσσέα Τοσουνίδη, εμπνευσμένα από την αρχαία και νεώτερη ιστορία της Δράμας.

Την τελετή έναρξης παρουσίασε ο Βασίλης Τερζόπουλος που έδωσε το λόγο στις κριτικές επιτροπές και τους επικεφαλής τμημάτων, χαρακτηρίζοντας το Φεστιβάλ «έναν χώρο και μια πλατφόρμα συμπερίληψης, ενωτικότητας και ενσωμάτωσης κάθε καλλιτεχνικής τάσης, φωνής και έκφρασης από την ευρεία, δημιουργική κινηματογραφική κοινότητα». Ο ίδιος επιμελείται  το Short and Green με ταινίες που εμπίπτουν στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Η Βαρβάρα Δούκα αναφέρθηκε στη συμπλήρωση των 11 χρόνων του Pitching Lab, «εκεί όπου εκκολάπτονται σχέδια και θα επιστρέφουν ως διαγωνιζόμενες ταινίες. Πρόκειται για μια βοήθεια που έλαβε η κινηματογραφική κοινότητα εντός συνόρων με την αναγκαστική διάδραση της παγκόσμιας κοινότητας και το αντίθετο», κατέληξε. 

«Μία πύλη εξωστρέφειας και ένα πεδίο ανάπτυξης και συνάντησης κινηματογραφιστών με εκπροσώπους και επαγγελματίες της αγοράς και της βιομηχανίας», το short film hub, έχει από φέτος συντονιστή τον Φλοριάν Φερναντέζ του Short Film Market του Φεστιβάλ Καννών, που μίλησε «για την συγγραφή της πλοκής ως κύριο θέμα του προγράμματος, που θα μεγαλώνει κάθε χρόνο, έως ότου ανακαλυφθεί η δυναμική της μικρού μήκους ταινίας στην Ελλάδα, και εξελιχθεί σε μια πιο προσωπική προσέγγιση», όπως είπε.

Στις κατηγορίες του Φεστιβάλ εντάσσονται επίσης ταινίες animation, καθώς και το διαγωνιστικό πρόγραμμα KIDDO με ταινίες για παιδιά και από παιδιά με υπεύθυνη την Έλενα Μαυρίδου. 

Ο Θανάσης Νεοφώτιστος, head programmer του διεθνούς σπουδαστικού με 13 ταινίες από όλον τον κόσμο φέτος και θεματική τη θάλασσα και τον άνθρωπο, σημείωσε πως «πρέπει να γίνουν γόνιμες συζητήσεις για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν την κινηματογραφική κοινότητα και ειδικά ένα σημαντικό πρόβλημα που δημιουργήθηκε τον Αύγουστο».

Για το κενό που ήρθαν να καλύψουν οι σπουδαστικές ταινίες «που παρόλη την απίστευτη ενέργεια και δύναμη τους δεν μπορούσαν να παιχτούν πουθενά, παρά μόνο σε σχολεία», μίλησε ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης, καθηγητής σεναρίου στη σχολή κινηματογράφου του ΑΠΘ και head programmer του Εθνικού Σπουδαστικού. 

Την τελετή έκλεισε ο Αχιλλέας Κυριακίδης, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Εθνικού Διαγωνιστικού, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «εδώ και σαράντα χρόνια το φεστιβάλ Δράμας φιλοξενεί όνειρα, στεγάζει ανησυχίες, προβάλλει αναζητήσεις και στοιχειοθετεί  χρόνο με το χρόνο ένα υπόδειγμα παραδειγματικού ήθους όπου η άμιλλα παίρνει τις διαστάσεις διαλεκτικής αντιπαράθεσης που κυοφορεί το ροκ του κινηματογραφικού μας μέλλοντος. Η ταινία μικρού μήκους δεν είναι άρρωστη, καθυστερημένη, ένα παιδί με προβλήματα ανάπτυξης, είναι μια μεγάλου μήκους που δεν έγινε και κυρίως μια ταινία μεγάλου μήκους που παρουσιάζει προβλήματα πρόωρης ανάπτυξης, ένα αυτόνομο είδος γραφής με δικούς του νόμους και κανόνες, κώδικες, αισθητική νομοτέλεια, οικονομία».

 

 

Προηγούμενο άρθρο«Ηρακλής μαινόμενος», Ευριπίδης, Δημ. Καραντζάς: το απλωμένο χέρι που ζητάει να κρατηθεί (της Όλγας Σελλά)
Επόμενο άρθροΣάββας Σαββόπουλος:Η τέχνη φέρνει μπροστά μας αυτό που θέλουμε να ξεχάσουμε  (συνέντευξη στην Δήμητρα Διδαγγέλου)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ