Σε ηλικία 83 ετών έφυγε τα ξημερώματα από τη ζωή η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης. Η είδηση του θανάτου της προκάλεσε σοκ στον κόσμο του πολιτισμού.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές, η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα πριν από δύο ημέρες εισήχθη στο νοσοκομείο, καθώς παρουσίασε κάποια προβλήματα υγείας, και κατέληξε σήμερα το πρωί.
Μάλιστα, η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα είχε προγραμματισμένη συνέντευξη Tύπου στις 15 Ιουνίου στην Εθνική Πινακοθήκη για να παρουσιάσει μια μεγάλη έκθεση για τον Κωνσταντίνο Παρθένη, μια έκθεση που προετοίμαζε χρόνια με μεγάλη αφοσίωση.
Η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα ήταν ιστορικός τέχνης, αρχαιολόγος και ομότιμη καθηγήτρια της Ιστορίας της Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Από το 1992 υπηρέτησε ως διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου.
Ως καθηγήτρια στην ΑΚΤ έδωσε ώθηση στη γενιά των εικαστικών της δεκαετίας του ΄80, ενθαρρύνοντας την ανθρωποκεντρική ζωγραφική τους.
.Από το 1992, ως Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, υπήρξε η κινητήρια δύναμή της. Οργάνωσε μεγάλες εκθέσεις, κορυφαία πολιτιστικά γεγονότα, όπως την ιστορική πλέον έκθεση του El Greco. Μετέτρεψε το Μουσείο σε μια εξωστρεφή Πινακοθήκη, κέντρο της Ελληνικής Τέχνης, με διεθνείς συνεργασίες, ανοιχτό σε όλο τον κόσμο. Είχε μεγάλη μεταδοτικότητα στο λόγο της και αυτό μπορούν να το πιστοποιήσουν όλοι όσοι την άκουσαν να ξεναγεί σε εικαστικές εκθέσεις.
Στη διάρκεια της θητείας της η Εθνική Πινακοθήκη εκσυγχρονίστηκε, ίδρυσε νέα παραρτήματα (Κέρκυρα, Ναύπλιο, Γλυπτοθήκη, Άλσος Στρατού, Γουδί, Μουσείο Καπράλου, Αίγινα), απέκτησε 3.000 νέα έργα, μεταξύ των οποίων δύο πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (El Greco), διοργάνωσε σημαντικές εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό με περίπου 5.500.000 επισκέπτες.
Όλες αυτές οι δράσεις καλύφθηκαν κατά ποσοστό 60-100% από χορηγίες. Ύστερα από πολυετείς προσπάθειες, εκπονήθηκε μελέτη επέκτασης του κτιριακού συγκροτήματος της ΕΠΜΑΣ, που υπερδιπλασίασε τους χώρους της, εκσυγχρόνισε τη λειτουργία της και αναβάθμισε αισθητικά τη μορφή της.
Υπήρξε φίλη του “Αναγνώστη” δίνοντας μας και εξαίρετα άρθρα.