Μπαρόκ καρναβάλι στο Μέγαρο

0
301

Της Έλενας Χουζούρη.

Δύο ιδιαίτερα κεφάτες βραδιές μπαρόκ καρναβαλιού υπόσχεται το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,  χάρη στην όπερα-μασκέ του John Blow « Αφροδίτη και Άδωνις», που παρουσιάζεται στις 7 και 8 Φεβρουαρίου αντίστοιχα.

Σε πάρτι εποχής μπαρόκ πρόκειται να εξελιχθούν οι παραστάσεις της όπερας-μασκέ του John Blow [1649-1708] “Αφροδίτη και Άδωνις» αφού όσοι και όσες –μεταμφιεσμένοι/ες η όχι- τις παρακολουθήσουν, καλούνται ένα δίωρο πριν σε μάθημα μπαρόκ χορού ώστε να συμμετάσχουν και στην παράσταση…χορεύοντας με τους συντελεστές! Η όπερα αυτή έχει πίσω της την εξής ανεκδοτολογική ευτράπελη ιστορία: O John Blow, οργανίστας και χοράρχης στην Βασιλική Αυλή, με πολλές συνθέσεις εκκλησιαστικών ύμνων στο ενεργητικό του, θα συνθέσει αυτήν τη μοναδική του όπερα, βασιζόμενος στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου.  Στο ανέβασμά της όμως, το 1683, στην Βασιλική Αυλή βέβαια, θα πάρουν μέρος τόσο …η ερωμένη του Βασιλιά όσο και η νόθα κόρη τους!  Προς αποφυγή λοιπόν του σκανδάλου τόσο αμφότερες όσο και οι υπόλοιποι συντελεστές εμφανίστηκαν φορώντας μάσκες. Ανεξάρτητα όμως από το αν αληθεύει ή όχι η γαργαλιστική  αυτή ιστορία, το βέβαιο είναι ότι με την όπερα του Blow κλείνει μια μακρά παράδοση παρόμοιων θεαμάτων στην αγγλική Βασιλική Αυλή. Το λιμπρέτο που πιθανότατα οφείλεται στην Άνν Κίνγκσμιλ, Κυρίας επί των Τιμών της Μαρίας Βεατρίκης, Δούκισσας της Υόρκης, αποτελεί ελεύθερη απόδοση του γνωστού ελληνικού μύθου, όπως αυτός θα γίνει γνωστός μέσα από τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, προσαρμοσμένου στη ζωή της Αυλής, με σκωπτικές αναφορές σ αυτήν. Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται σ ένα ξέφωτο, στα δάση της Αρκαδίας βέβαια και αναπαριστά βουκολικούς έρωτες δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους γυναικείους χαρακτήρες.  Τώρα πώς μπερδεύεται η Μιλαίδη Χάρτφορντ που έχει βαρεθεί να παίζει χαρτιά και να χάνει και ο Υποκόμης του Ντόρτσεστερ να  της προτείνει να οργανώσουν ένα πάρτι μασκέ, μένει να το δούμε και –γιατί όχι- να το χορέψουμε εκτός και επί σκηνής…

Η παράσταση που με κέφι ετοίμασε η Καμεράτα με τη διεύθυνση του Μάριου Χρυσικόπουλου, αποτελεί μια φρέσκια ανάγνωση της όπερας-μασκέ του τέλους του 17ου αιώνα, με κεφάτους μπαρόκ χορούς, όπως η σαραμπάντα, στην οποία, εκτός των άλλων,  θα μυηθούν και οι θεατές, με την καθοδήγηση του Bruno Benne. Εννοείται πως η Καμεράτα θα παίξει με όργανα εποχής. Η σκηνοθεσία και τα σκηνικά είναι του Ανδρέα Λινού, η χορογραφία του Bruno Benne, την Αφροδίτη ερμηνεύει η Αφροδίτη Παλάσκα, τον Άδωνι και  Κυνηγό οι, Ιάσων Μαρμαράς και Σταύρος Νικολάος, τον Έρωτα και τη Βοσκοπούλα οι, Δήμητρα Κωτίδου και Δέσποινα Παναγιώτου. Κυνηγοί είναι οι Κωνσταντίνος Ζαμπούνης και Μιχάλης Ψύρας. Συμμετέχει η Παιδική και Νεανική Χορωδία Rosarte. Η όπερα-μασκέ θα παρουσιαστεί στην  Αίθουσα Μπανκέ ειδικά διαμορφωμένη για τους μπαρόκ χορούς  που θα λάβουν χώρα! Ευπρόσδεκτοι και οι μεταμφιεσμένοι/ες. Ανεξάρτητα όμως από την μεταμφίεση η όχι, τους περιμένει και μια έκπληξη με γεύση….σοκολάτας, αφού με το πρόγραμμα  θα τους δίνεται κι ένα κουτί σοκολατάκια δια χειρός Παρλιάρα. Όσοι και όσες πάντως θα πάρουν μέρος στην δωρεάν εκμάθηση των χορών μπαρόκ θα πρέπει να το δηλώσουν πριν τις παραστάσεις.

 

Προηγούμενο άρθροΒίοι παράλληλοι συγγραφέων
Επόμενο άρθροΝησιά ξεχασμένα στον χρόνο

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ