της Όλγας Σελλά
Νωρίτερα από ποτέ, πριν καν ακόμα λήξει επισήμως η θητεία της (λήγει στις 31 Αυγούστου), η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, δεξιώθηκε, την Τρίτη 29 Ιουλίου, εκείνους με τους οποίους συνεργάστηκε, εντός και εκτός Φεστιβάλ, στη διάρκεια αυτών των έξι χρόνων που ήταν στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οργανισμού: συνεργάτες και εργαζόμενους στο Φεστιβάλ, καλλιτέχνες, δημοσιογράφους. Παρών στην εκδήλωση και ο επόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, Μιχαήλ Μαρμαρινός.
Η Πειραιώς 260 ήταν διαφορετική από άλλες φορές. Όλοι γνωριζόμασταν. Όλοι είχαμε περάσει σ’ αυτό το προαύλιο πολλές ώρες από τα καλοκαίρια που έχουν προηγηθεί (και όχι μόνο αυτά τα έξι). Αλλά την περασμένη Τρίτη δεν πήγαμε να δούμε μια παράσταση. Πήγαμε για τον απολογισμό μιας εξαετούς θητείας (2019-2025), που χώρεσε στις σελίδες ενός πολυτελούς λευκώματος. Μιας θητείας, που συνέπεσε –σχεδόν ξεκίνησε- με την πανδημία του covid.
Με τη μεθοδικότητα που την διακρίνει, η Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσίασε στο κοινό που συγκεντρώθηκε στον Χώρο Η τους 11 πυλώνες των επιλογών και των στόχων που έθεσε τα χρόνια που βρέθηκε στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και μερικά στατιστικά στοιχεία –οι αριθμοί πάντα κλέβουν την παράσταση στους απολογισμούς.
Οι πυλώνες
- Εξωστρέφεια: Τόνωση του διεθνούς στίγματος του Φεστιβάλ
- Παραγωγή και εξαγωγή ελληνικών παραστάσεων στο εξωτερικό: grape
- Αναζωογόνηση της κληρονομιάς του Αρχαίου Δράματος
- Δημουργία κύκλων: Έμφαση στη δραματουργική ταυτότητα του καλλιτεχνικού προγράμματος.
- Open Plan: Χρονική επέκταση των καλλιτεχνικών δράσεων
- Πολυφωνία – Άνοιγμα σε νέα καλλιτεχνικά είδη
- Διεύρυνση συνεργασιών με εγχώριους πολιτιστικούς φορείς
- Ανάπτυξη του τομέα των εκδόσεων
- Ανανέωση του προφίλ του Φεστιβάλ
- Ενίσχυση χορηγικών συνεργασιών: Στρατηγικές συμμαχίες για τον σύγχρονο πολιτισμό.
- Αναβάθμιση υποδομών του Οργανισμού
Από το 2020 ως το 2025 (και μέχρι τις 15 Ιουλίου φέτος) παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ περίπου 1.000.000 θεατές, πραγματοποιήθηκαν 479 παραγωγές και πήραν μέρος 11.300 καλλιτέχνες. Αυτό βέβαια είναι ένας συνολικός απολογισμός. Για να έχουμε εικόνα της όποιας διαφοροποίησης υπήρξε, θα έπρεπε να είχαμε εικόνα των δράσεων (θεατές, παραγωγές, καλλιτέχνες) ανά έτος και τη σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Οι θεατές κατ’ έτος ξεκινούν από 50 χιλιάδες το 2020 (που ήταν χρονιά πανδημίας) και φτάνουν κοντά στους 250 χιλιάδες το 2024. Όσο για το σύνολο των εισπράξεων, ξεκινούν από 1 εκατομμύριο το 2020 και φτάνουν περίπου 7,5 εκατομμύρια το 2024.
Στην έκδοση που μας δόθηκε υπάρχουν αναλυτικοί οικονομικοί απολογισμοί κατ’ έτος, καθώς και οι σταθμοί σε χώρες και πόλεις των παραστάσεων που μετείχαν στο grape.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πλήρες κείμενο και τα στοιχεία που παρουσίασε χθες στο site του Φεστιβάλ Αθηνών στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://aefestival.gr/kallitechnikos-apologismos-2019-2025/