«Merry Christmas, Maggie Thatcher»

1
75

Ενώ οικονομολόγοι και άλλοι ακαδημαϊκοί επιχειρούν να σκιαγραφήσουν εν θερμώ την «κληρονομιά» που αφήνει πίσω της η Μάργκαρετ Θάτσερ, η οποία εγκατέλειψε billyelliotthemusicalτον μάταιο τούτο κόσμο τη Δευτέρα 8 Απριλίου, στους δρόμους του Μπρίξτον και σε άλλες φτωχές συνοικίες στήθηκαν αυτοσχέδια πάρτυ στους δρόμους, πανηγυρίζοντας για τον θάνατο της «κακιάς μάγισσας» της βρετανικής πολιτικής σκηνής. Είναι κι αυτή μια ένδειξη για το τι κληροδότησε η Σιδηρά Κυρία προς τη χώρα της: Η κοινωνική πόλωση στη Βρετανία σήμερα είναι πολύ οξύτερη και οι κοινωνικές ανισότητες πολύ μεγαλύτερες…

Μπροστά σε αυτές τις αντιφατικές εκδηλώσεις σεβασμού και χαράς, οι συντελεστές του μιούζικαλ Billy Elliot, που παίζεται στο θέατρο Victoria Palace του Γουέστ Εντ, χρειάστηκε τη Δευτέρα το βράδυ να πάρουν μια δύσκολη απόφαση: Το έργο διαδραματίζεται στη βόρεια Αγγλία, κατά τη διάρκεια της εξάμηνης απεργίας των ανθρακωρύχων, όταν η Θάτσερ συγκρούστηκε μετωπικά και με πείσμα με τα συνδικάτα. Πρωταγωνιστής του ένας έφηβος, γόνος εργατικής οικογένειας, που θέλει να γίνει χορευτής κλασικού μπαλέτου, την ίδια στιγμή που οι δικοί του είναι στρατευμένοι στον αγώνα του συνδικάτου του Άρθουρ Σκάργκιλ.

Η εχθρική στάση απέναντι στη Θάτσερ, όμως, κορυφώνεται στη δεύτερη πράξη του μιούζικαλ, που ξεκινά με το τραγούδι των Έλτον Τζον και Λη Χωλ «Merry Christmas, Maggie Thatcher», στο ρεφραίν του οποίου ακούγονται οι στίχοι: «Καλά Χριστούγεννα, Μάγκι Θάτσερ, / Όλοι γιορτάζουμε απόψε / που ’ναι μια μέρα πιο κοντά στο θάνατό σου».

Η θέση των συντελεστών της παράστασης ήταν λεπτή. Να κόψουν το ρεφραίν ή όχι; Αφού προβληματίστηκαν αρκετά, πήραν την απόφαση να αφήσουν το κοινό να κάνει την επιλογή του. Πριν την έναρξη της παράστασης, κάποιος από τους ηθοποιούς εμφανίστηκε επί σκηνής, εξηγώντας το πλαίσιο του έργου και το τι περιέχει το επίμαχο τραγούδι και κάλεσε τους θεατές να ψηφίσουν αν θέλουν να ακουστεί ή όχι… Όπως σωστά υποθέτετε, το κοινό αποφάνθηκε, με μεγάλο ενθουσιασμό μάλιστα («overwhelmingly», όπως σημειώνουν οι New York Times), να περιληφθεί στην παράσταση το επίμαχο ρεφραίν…

 

Σπύρος Κακουριώτης

Προηγούμενο άρθροΌχι άλλες νεκρολογίες
Επόμενο άρθροΒιβλιοπωλεία ΙΑΝΟΣ (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) 28 Μαρτίου – 4 Απριλίου 2013

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here