Κατερίνα Γούλα (Παρίσι).
Με καινούργιο όνομα, Livre Paris αντί για Salon du Livre, όπως το ξέραμε τα 35 προηγούμενα χρόνια, πραγματοποιήθηκε φέτος στο Παρίσι, από τις 17 έως τις 20 Μάρτη, το ετήσιο μεγάλο φεστιβάλ βιβλίου. Με προφίλ και διοργάνωση που θυμίζουν όλο και περισσότερο εκθεσιακό παρά βιβλιοφιλικό γεγονός, το φετινό σαλόνι φιλοξένησε τέσσερεις θεματικές αίθουσες: Μαγειρική, Γνώσεις, Παιδικό βιβλίο και, τέλος, Θρησκείες, Πολιτισμός και Κοινωνία, δύο καινούργιες σκηνές, μία αφιερωμένη στη λογοτεχνία και μία, για πρώτη φορά, εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στα κόμικ καθώς και πλήθος ειδικά διαμορφωμένων χώρων για τα δρώμενα, τις παρουσιάσεις, τις εκθέσεις και τα αφιερώματα. Και μια ακόμη πρόσθετη διάσταση στο πρόγραμμα: ένα συνδετικό νήμα που αντλεί στοιχεία από ολόκληρο το σαλόνι και τα ενώνει υπό μια μόνη λέξη: Αντίσταση. Όπως βλέπουμε στο πρόγραμμα του σαλονιού, η αντίσταση βρίσκεται στη διαφώτιση, στον πολιτισμό, στη μετάδοση, στο μοίρασμα. Είκοσι συναντήσεις οργανώθηκαν στο πλαίσιο του σαλονιού πάνω στη θεματική των αντιστάσεων που προβάλλουμε στη ζωή μας, είτε αυτές εντοπίζονται στη λογοτεχνία, στα κόμικ, στις κοινωνικές επιστήμες ή στην κουζίνα μας… Φέτος το πρόγραμμα περιείχε και εκδηλώσεις «εκτός των τειχών», με δρώμενα στις όχθες του Σηκουάνα όπου ένας εκπαιδευτικός αλλά και παιγνιώδης περίπατος προσέφερε σε μικρούς και μεγάλους την ευκαιρία να συνδυάσουν τη χαρά του βιβλίου με ένα από τα ωραιότερα ντεκόρ του κόσμου.
Σύμφωνα με στοιχεία από το Livres Hebdo, το φετινό σαλόνι σημείωσε πτώση της τάξης του 15% στην επισκεψιμότητά του και αντίστοιχη μείωση στις πωλήσεις των διάφορων εκδοτών, αλλά το σημαντικό είναι ότι οι φετινοί επισκέπτες δήλωσαν ενθουσιασμένοι και γοητευμένοι από το πρόγραμμα του σαλονιού. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το σαλόνι βιβλίου, όπως και όλα τα υπόλοιπα πολιτιστικά-εμπορικά γεγονότα στην πόλη του Παρισιού, υπέστη τις δυσμενείς συνέπειες των συμβάντων της 13ης Νοέμβρη καθώς και της εντεταμένης αστυνόμευσης του κέντρου του Παρισιού που έχει κάνει τις μετακινήσεις δυσχερείς και την πόλη να μη μοιάζει πια καθόλου φιλική. Οι εκδότες από τη μεριά τους έριξαν ένα μερίδιο της ευθύνης και στην τιμή εισόδου στο σαλόνι η οποία φέτος ανερχόταν στα 12 ευρώ και για πολλούς κρίθηκε ως απαγορευτική.