Γιάννης Βούρος:μπαίνοντας στην αγορά…

0
220

 

Συνέντευξη στην Κατερίνα Διακουμοπούλου.

Δώστε μας μία συνολική αποτίμηση του πρώτου έτους της θητεία σας σε σχέση με τη διοικητική διαχείριση.

Παρά τα προβλήματα που τα τελευταία χρόνια ταλανίζουν το ΚΘΒΕ, από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου φρόντισα για την διασφάλιση σύμπνοιας ανάμεσα στη διοίκηση και στους εργαζόμενους. Σ’ αυτό με βοήθησε πολύ και το Διοικητικό Συμβούλιο του Θεάτρου με προεξάρχουσα την Πρόεδρό του, Μένη Λυσαρίδου. Η αμέριστη επικοινωνία και η αγαστή μέχρι σήμερα συνεργασία μας αποτελεί τη συνταγή της επιτυχίας του ΚΘΒΕ, γεγονός που όπως φαίνεται μπορεί και να ενοχλεί.

Δώστε μας μία συνολική αποτίμηση του πρώτου έτους της θητείας σας σε σχέση με την καλλιτεχνική διαχείριση.

Στον ενάμισι χρόνο που βρίσκομαι στο τιμόνι του ΚΘΒΕ αυτό που εισέπραξα αλλά αποτυπώνεται και στα στοιχεία του απολογισμού είναι μια πληθώρα δραστηριοτήτων που άνοιξαν τις πόρτες για το κοινό, έφεραν σε επαφή κοινό και καλλιτέχνες και δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για ουσιαστική και πρωτότυπη καλλιτεχνική δημιουργία και συνεργασία εντός και εκτός των συνόρων. Στοίχημά μας από την αρχή ήταν η εξωστρέφεια. Αγωνία μας η ανταπόκριση του κόσμου. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε πλήρως ανεβάζοντας τον πήχη ακόμη πιο ψηλά.

 

 Συχνά αναφέρεστε στα χρέη των προηγούμενων διοικήσεων και θεωρείτε σωτήρια την κρατική ενίσχυση για την επίλυση των σοβαρών οικονομικών ζητημάτων του φορέα. Αν η πολιτεία δεν συνδράμει ουσιαστικά, υπάρχει εκ μέρους σας σχέδιο Β΄;

Το κληρονομημένο χρέος όπως αντιλαμβάνεστε ανήκει κάπου. Αυτή η αναφορά δε γίνεται στο πλαίσιο μιας πολιτικής του «δεν φταίω εγώ αλλά οι άλλοι», αλλά όταν διεκδικείς κρατική ενίσχυση οφείλεις να εξηγήσεις και τους λόγους.

Όσον αφορά το σχέδιο Β, ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή και αυτό έγκειται στην προσωπική δουλειά του Οργανισμού μπαίνοντας στην αγορά με αξιώσεις. Δημιουργούμε πολιτιστικά έργα που μπορούν να προταθούν και να διεκδικήσουν  το δικό τους μερίδιο σε μια ανοιχτή αγορά. Γι αυτό ζητάμε στήριξη στο έργο μας και όχι ελεημοσύνη.

Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σας για το φορέα; Πως ονειρεύεστε το ΚΘΒΕ σε μία 5ετία;

Είμαι άνθρωπος που ζω για το σήμερα, χτίζοντας το αύριο. Θέτω στόχους για να έχει αξία η καθημερινή μου δουλειά. Όταν λοιπόν δουλεύεις πολύ, έχεις δικαίωμα να ονειρεύεσαι το άπιαστο. Όσο για το πώς ονειρεύομαι το ΚΘΒΕ σε μια 5ετία… Σήμερα σας απαντάω…. Στη Θέση του.

 

Φέτος, 2014-2015,  δεν θα συγκριθεί η δουλειά σας με τη θητεία του κου. Χατζάκη αλλά με το πρώτο έτος της δικής σας θετικής  παρουσία στο Κρατικό. Εν ολίγοις κάθε περίoδος χάριτος έληξε.  Ποιοι είναι οι στόχοι σας και σε ποιους τομείς θα επενδύσετε;

Ήμουνα σε περίοδο χάριτος; Δεν το κατάλαβα… Σκεφτείτε τι έπεται…

Λοιπόν, δεν ανταγωνίστηκα ποτέ κανέναν προκάτοχό μου, η συνάδελφο και πόσο μάλλον τον ίδιο μου τον εαυτό, όπως τίθεται το ερώτημά σας. Κάθε νέα καλλιτεχνική περίοδος για εμένα είναι μια πρόκληση και ένα μάθημα μαζί. Είμαι ο άνθρωπος που προτείνει και προετοιμάζει τη δουλειά του, ωστόσο και ο δημιουργός που ακούει. Τον κόσμο, τις συνεργασίες, την κοινωνία, τις ανάγκες που δημιουργούνται κάθε φορά. Φέτος λοιπόν θα επενδύσω στα μηνύματα που δέχθηκα.

 

Στο παρελθόν έχετε τοποθετηθεί εγκωμιαστικά για το Νεοελληνικό Θέατρο. (Παρακαλώ να γίνετε συγκεκριμένος δίνοντας κάποια ενδεικτικά παραδείγματα συγγραφέων και έργων ). Το Νεοελληνικό θέατρο πρέπει να προάγεται από τους κρατικούς θεατρικούς φορείς. Σκοπεύετε να προωθήσετε αυτή τη θέση;

Πράγματι. Πιστεύω πολύ στην ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής γραφής. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι δύο σκηνές του ΚΘΒΕ στη Μονή Λαζαριστών φιλοξενούν 100% ελληνικές παραστάσεις με κείμενα είτε γνωστών Ελλήνων συγγραφέων (Δημήτρης Κεχαΐδης, Ελένη Χαβιαρά, Μηνάς Βιντιάδης, Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου), είτε κείμενα που φτιάχτηκαν από τους σκηνοθέτες ειδικά για την παράσταση (Με μουσικές εξαίσιες… Σοφία Σπυράτου, Μικρασία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου Σερσε λα φαμ, Στρατή Πασχάλη κλπ).
Επίσης, μόλις ανέλαβα την διεύθυνση του ΚΘΒΕ εξήγγειλα δύο Διαγωνισμούς Συγγραφής Ελληνικού Έργου, οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία μέσα στο 2014. Μάλιστα, την επόμενη σεζόν θα δούμε στη σκηνή μια εξαιρετική διασκευή της “Αιολικής Γης” του Ηλία Βενέζη. Μέσα στην τρέχουσα χρονιά θα επαναπροκηρύξουμε νέο διαγωνισμό που θα δώσει την ευκαιρία σε γνωστούς αλλά και άγνωστους συγγραφείς που ασχολούνται με το θέατρο να αναδειχθούν.

 

Θέλω να σχολιάσετε τη δυναμική των ηθοποιών του ΚΘΒΕ. 

Ο αριθμός των παραγωγών που ανεβάσαμε μαρτυρά τη δυναμική που έχουν οι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ. Ηθοποιοί με μεγάλη πορεία, νεότεροι, ακόμη και φρέσκοι απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής, κέρδισαν ακόμη και πρωταγωνιστικούς ρόλους. Είμαι απόλυτα καλυμμένος από τους συναδέλφους μου και πολύ αισιόδοξος για τους ρόλους που μου «έδειξαν» ότι μπορούν να υπηρετήσουν…

 

Στο επίσημο site του ΚΘΒΕ κάθε περιγραφή τρέχουσας παράστασης συνοδεύεται από συμπληρωματικά στοιχεία όπως αφίσες, βίντεο κ.α. Υπάρχουν βεβαίως και τα δημοσιεύματα του τύπου σε σχέση με την παράσταση. Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με, αναρτώνται μόνο οι θετικές κριτικές. Δεδομένου ότι το αρχείο του Κρατικού Θεάτρου είναι δημόσιο αγαθό και παρακαταθήκη στους μελετητές του μέλλοντος, παρακαλώ σχολιάστε αυτήν την τακτική.

 

Το site του ΚΘΒΕ είναι μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του θεάτρου για τον κόσμο, χωρίς κλειδαρότρυπα. Από τα προγράμματα, τις πρεμιέρες, τους συντελεστές, τις δράσεις και τις συμμετοχές μας, μπορεί κανείς να βρει μέχρι και τα βιογραφικά των ηθοποιών που πέρασαν από το 1961 μέχρι σήμερα. Ένα φωτογραφικά υλικό, περιουσία για το θέατρο. Οι θετικές κρατικές είναι η επιβράβευση μιας ολοκληρωμένης δουλειάς… ένα παραπάνω στοιχείο. Οι αρνητικές κριτικές αφορούν τους ιστορικούς του μέλλοντος. Εξάλλου, to Google όπως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δώσουν άπειρα στοιχεία στους «μελετητές» κα «ερευνητές» αρκεί να πληκτρολογήσουν «ΚΘΒΕ».

 

 

Προηγούμενο άρθροΟ «μογιλάλος» Γιάννης Πάνου (1943 – 11 Οκτωβρίου 1998)
Επόμενο άρθροΤο σφυρί και η σονάτα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ