Γιάννης Ρουμπούλιας: ο δημιουργός του Δρακοφοίνικα

0
982

 

Συνέντευξη στη Γιούλη Αναστασοπούλου.

 

Ο Γιάννης Ρουμπούλιας είναι επαγγελματίας εικονογράφος και σχεδιαστής κόμικς. Είναι βραβευμένος και αρκετά αγαπητός στον κόσμο. Μας περιμένει με τη σειρά του στο AthensCon για να απολαύσουμε από κοντά τη δουλειά του.

 

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σου με τα κόμικς; Πότε ξεκίνησες να σχεδιάζεις;

Ήταν κάτι που ήρθε εντελώς φυσικά! Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα τα πάντα και πάνω στα πάντα! Ήδη από το νηπιαγωγείο έδειξα μια ιδιαίτερη αγάπη στο σχέδιο. Τα κινούμενα σχέδια και τα κόμικς τη δεκαετία του 80 άσκησαν καταλυτική επιρροή όσον αφορά στις επιλογές μου.

Πες μας κάτι περισσότερο για τη μέχρι τώρα πορεία σου.

Πέρα από τα προφανή, δηλαδή τις δουλειές που ήδη γνωρίζει ο κόσμος, η ως τώρα πορεία μου, ήταν γεμάτη αγάπη για αυτό που κάνω, μεράκι, δημιουργικότητα αλλά και θυσίες, εντάσεις, λάθη και στεναχώριες. Γενικώς όμως δε μετανιώνω για τίποτα, καθότι όλα αυτά με άλλαξαν προς το καλύτερο πιστεύω και με έκαναν σοφότερο ως άνθρωπο και σωστότερο ως επαγγελματία. Είχα την ευτυχία να κάνω επάγγελμα τα δύο μεγαλύτερα πάθη\αγάπες μου. Τα κόμικς και τον κινηματογράφο. Δύο τέχνες που κατά τη γνώμη μου είναι ξαδέρφια μεταξύ τους, οπότε μόνο ευχαριστημένος κι ευτυχισμένος μπορώ να είμαι κι ας μην είμαι πλούσιος σε χρήματα.

Ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός κόμικ και πως προκύπτει το τελικό αποτέλεσμα το οποίο βλέπουμε στα έντυπα και ψηφιακά μέσα;

Το βασικότερο από όλα είναι να υπάρχει ένα σενάριο. Αυτό είναι το πρώτο σημαντικό, απαραίτητο βήμα για να ξεκινήσει ένα κόμικ! Η ιστορία! Αρχικά μια περίληψη της ιστορίας, έπειτα ο διαχωρισμός της σε σελίδες και καρέ και τέλος η προσθήκη των διαλόγων. Όλα αυτά συνθέτουν το τελικό σενάριο , το οποίο θα παραλάβει ο σκιτσογράφος που θα αναλάβει να το σχεδιάσει. Αρχικά οι σκιτσογράφοι φτιάχνουν μια μικρογραφία της σελίδας (στα αγγλικά thumbnail) κι όταν αποφασίσουν για την τελική μορφή της σελίδας, μεταφέρουν τη μικρογραφία τους σε μεγάλο μέγεθος με μολυβί, συνήθως. Ακολουθεί το πέρασμα των σχεδίων με μελάνι και με χρώμα, αν και όποτε αυτό χρειαστεί. Έπειτα προστίθενται ψηφιακά οι φούσκες με τους διάλογους και το κόμικ μας είναι έτοιμο για το τυπογραφείο. Από εκεί και πέρα είναι θέμα του γραφίστα να το στήσει σωστά ώστε να το πάρουμε στα χέρια μας τυπωμένο.

Έχεις κάποιες καλλιτεχνικές αναφορές που επηρεάζουν τη δουλειά σου;

Μου αρέσει να πειραματίζομαι συνεχώς όσον άφορα , στυλ, τεχνικές και υλικά, στο πλαίσιο βέβαια που μου το επιτρέπει ο χρόνος μου, μιας και είναι πολύ περιορισμένος για να τον διαθέσω για πειράματα. Ωστόσο πάντα χαίρομαι να δοκιμάζω καινούργια πράγματα. Ίσως είναι από τα πράγματα της δουλειάς μου που πραγματικά διασκεδάζω να κάνω. Να “παίζω”όπως λέμε, με πινέλα, πενάκια, μαρκαδόρους, βούρτσες, χρώματα και υλικά!

Έχεις βραβευτεί και το κοινό έχει αγαπήσει τα κόμικς σου. Τι σημαίνει για σένα όταν μια δουλειά σου αγκαλιάζεται από τον κόσμο;

Η αναγνώριση της δουλειάς που κάνουμε από τον κόσμο αποτελεί μια τεράστια ανταμοιβή. Τόσο υλική, γιατί φυσικά μεταφράζεται σε χρήματα με τα οποία βιοποριζόμαστε, όταν ο κόσμος αγοράζει τα κόμικς μας, όσο και ηθική, γιατί σημαίνει πως η επικοινωνία μας με το αναγνωστικό κοινό είναι επιτυχής. Προσωπικά αν μπορούσα να επιβιώσω μόνο από το δεύτερο κομμάτι, ευχαρίστως θα το έπραττα. Όταν η δουλειά που κάνω αγκαλιάζεται με τόση θέρμη από τον κόσμο, δε μπορώ πάρα να παίρνω δύναμη για να συνεχίσω να δημιουργώ και να γινομαι καλύτερος κάθε φορά, γραμμή με γραμμή.

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το πλεονέκτημα των κόμικς σε σχέση με άλλα καλλιτεχνικά μέσα;

Δεν υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στις τέχνες. Οι τέχνες είναι απλώς… διαφορετικές! Αυτό που μετράει κατά τη γνώμη μου, είναι οι άπειρες δυνατότητες να δημιουργήσει και να διηγηθεί κάποιος ξεχωριστές, πρωτότυπες ιστορίες ποικίλης ύλης που ως σύνολο, θα γοητεύσουν, θα ενθουσιάσουν ή και θα διδάξουν το κοινό. Τα κόμικς προσφέρουν απλόχερα αυτές τις δυνατότητες. Κι όμως! Στα κόμικς, μπορείς να δημιουργήσεις κόσμους ολόκληρους πάνω σε ένα κενό ολόλευκο χαρτί!

Ποιές νομίζεις πως είναι οι αδυναμίες σου; Τι θα ήθελες να διορθώσεις;

Η μεγαλύτερη μου αδυναμία σχεδιαστικά, πιστεύω, είναι το να σχεδιάζω αυτοκίνητα και οχήματα με τροχούς γενικώς. Δεν έχω τόση εμπειρία στο θέμα και πάντα με δυσκόλευε. Σίγουρα πρέπει να μελετήσω περισσότερο την κατασκευή και τα μέρη των οχημάτων που με ενδιαφέρουν, ώστε να εξασκηθώ και να γίνω καλύτερος. Γενικά πάντα ήμουν της γνώμης πως οι αδυναμίες καταπολεμούνται και ίσως εξαλείφονται με τη σκληρή δουλειά και την εξάσκηση. Οπότε κι εδώ θα πράξω παρομοίως.

Ποιους Έλληνες ή/και ξένους κομιξάδες ξεχωρίζεις;

Υπάρχουν εκατοντάδες καλλιτέχνες που με εμπνέουν και τους θαυμάζω. Αν αρχίσω να τους κατονομάζω η λίστα θα μεγαλώσει πάρα πολύ. Θα αρκεστώ να πω ότι από Έλληνες θαυμάζω πάρα πολύ το Μάνο Λαγουβάρδο, που εκτός από συνάδελφοι είμαστε και φίλοι. Πραγματικά πιστεύω πως είναι ένας από τους κορυφαίους στην Ελλάδα και κάθε του δημιουργία αποτελεί αντικείμενο έμπνευσης και μελέτης, για μένα. Εξίσου θαυμάσιος συγγραφέας αλλά και άνθρωπος είναι ο Αβραάμ Κάουα, που ως τώρα δεν είχα την τιμή να συνεργαστώ μαζί του. Ελπίζω αυτό να διορθωθεί στο μέλλον. Από ξένους, μεγάλη επιρροή μου έχουν ασκήσει οι: John Buscema, Rudy Nebres, Frank Cho, Kentaro Miura, Claudio Castellini, Mike Deodato, Joe Madureira, Dale Keown, Ryan Ottley και πολλοί πολλοί άλλοι!

Τι θα περιμένουμε να δούμε από σένα στο AthensCon?

Το magnum opus μου, το έπος ηρωικής φαντασίας “Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα Omnibus” άλλα και την κόμικ συνεχεία της ταινίας “Αδάμαστος” μέσα από μια νέα ιστορία του πρωταγωνιστή Ντραγκαρ, από τη Jemma Press, καθώς και την πρώτη μου αμερικάνικη δουλειά, ένα άλμπουμ επιστημονικής φαντασίας που λέγεται “Deadly Harvest”, από τις εκδόσεις Comicworld. Όλα αυτά καθώς και πολλά πριντς με αγαπημένους ήρωες μικρών και μεγάλων, φτιαγμένα από τα χεράκια μου, θα περιμένουν τους φίλους που θα έρθουν στο AthensCon, για να τα πούμε από κοντά.

Με τι άλλο ασχολείσαι αυτόν τον καιρό; Ποια τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Αυτή την περίοδο συμμετέχω σε μια σειρά του Alpha, με τίτλο “Οι Άσφαιροι”, κάθε Τρίτη στις 23.30. Πρόκειται για μια θεότρελη αστυνομική κωμωδία που οι λάτρεις των κόμικς θα λατρέψουν. Πρόκειται για μια πολύ ξεχωριστή δουλειά για την ελληνική τηλεόραση, μιας και είναι πολύ κοντά στην κουλτούρα των κόμικς, τόσο ως έμπνευση όσο και ως περιεχόμενο. Όσον άφορα στα κόμικς αυτή την περίοδο δουλεύω στο κόμικ επικής φαντασίας “Arhian, the Head Huntress” για λογαριασμό της Αμερικάνικης εταιρείας ARH comicX.

unnamed (1)

Γιάννης Ρουμπούλιας γεννήθηκε στην Αθήνα και δουλεύει ως επαγγελματίας εικονογράφος και σχεδιαστής κόμικς από το 2005. Είναι ο δημιουργός, συγγραφέας και σχεδιαστής της γνωστής βραβευμένης σειράς επικής φαντασίας «Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα» που κυκλοφορεί ολοκληρωμένο από τις εκδόσεις «Jemma Press». Μεταξύ άλλων έχει δουλέψει ως σχεδιαστής εξωφύλλων για την ελληνική έκδοση του “Spawn Godslayer” από τις εκδόσεις Comicworld,  ως τιμώμενος καλλιτέχνης στη μίνι σειρά «Σύνδρομο» της  Comicdom Press και ως καρικατουρίστας για τρισίμιση χρόνια στην εφημερίδα «Το Βήμα».

Το Μάιο του 2011 ξεκίνησε η συνεργασία του με τον αμερικάνικο εκδοτικό οίκο «Arcana Studios” με το graphic novel επιστημονικής φαντασίας “Deadly Harvest” (που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Comicworld),τη μίνι σειρά “Zipper vs Dominatrix” με χαρακτήρες που δημιούργησε ο Gene Simmons των KISS και το steampunk/fantasy comic “The Steam-engines of Oz”. Περιστασιακά ασχολείται με τη συγγραφή κινηματογραφικών σεναρίων και την υποκριτική αλλά έχει δουλέψει και ως ελεύθερος επαγγελματίας concept artist για ποικίλα προϊόντα και εταιρίες.

Απο το 2005 έχει δουλέψει στις ταινίες «Ο Πανίσχυρος Μεγιστάνας των Ninja”, «Χιτοκίρι 2», «Παρτίδες με το Χάρο», «Τρωγλοδύτες» και “Short Fuse”. Το 2013 δούλεψε ως ηθοποιός, σεναριογράφος, παραγωγός και concept artist στην ταινία μεγάλου μήκους του Θάνου Κερμίτση «Tα Χρονικά του Δρακοφοίνικα: Αδάμαστος» (= Indomitable).

Η ταινία αποτελεί τη συνέχεια της ελληνικής σειράς κόμικς «Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα» και έχει ήδη καταχωρηθεί στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, ως η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία επικής φαντασίας που επιχειρεί να μεταφέρει ένα ελληνικό κόμικ στη μεγάλη οθόνη. Αυτή την περίοδο δουλεύει για την εταιρία ARH Comix στον epic fantasy τίτλο “Arhian, the Head Huntress”.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΠόλεμος, ζωή και έρωτας
Επόμενο άρθροΤο βιβλίο ως αντικείμενο

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ