της Όλγας Σελλά
Είναι μία από τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, που συνεχίζουν και φέτος, σε άλλες θεατρικές σκηνές όμως, εκτός Εθνικού. Είναι «Τα φώτα της πόλης», η πασίγνωστη αγαπημένη ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν, που μετέφερε στη σκηνή η Αμάλια Μπένετ και φέτος, από τις 25 Οκτωβρίου, συνεχίζει τη επιτυχημένη διαδρομή του στο «Θέατρον», του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Για τους νέους θεατές της, το Εθνικό Θέατρο επεκτείνει την προσφορά, και μέχρι τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου, στις 12 τα μεσάνυχτα, οι θεατές θα μπορούν να προμηθεύονται εισιτήρια για την παράσταση στην τιμή των 12 ευρώ (εξαιρείται η διακεκριμένη ζώνη).
Τα θυμάστε «Τα φώτα της πόλης»; Θυμάστε τον περιπλανώμενο Σαρλώ που ερωτεύεται μια τυφλή ανθοπώλισσα και κάνει τα πάντα προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα ώστε να χειρουργηθεί και να μπορέσει να δει; Θυμάστε τις περιπέτειες που είχε σ’ αυτή τη διαδρομή του; Θυμάστε με τι αδρές γραμμές εικονοποιεί και σαρκάζει τον κόσμο της απληστίας και της διαφθοράς και τον αντίποδα της αθωότητας Αυτή η ίδια ιστορία ξαναστήνεται μουσικά, θεατρικά, χορευτικά, από την Αμάλια Μπένετ, ντυμένη με τη μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, με τραγούδια σε στίχους Σταύρου Σταύρου. Και κατάφερε, τόσα χρόνια μετά, με εντελώς διαφορετική γλώσσα, σε εντελώς διαφορετική εποχή, να μεταδώσει, σε απολύτως διαφορετικούς αποδέκτες, την τρυφερότητα, την άδολη αγάπη, των αθωότητα, και να κάνει, όσους και όσες την είδαμε την περυσινή σεζόν να γελάσουμε αβίαστα, όπως τα παιδιά που παρακολουθούσαν (γιατί ναι, μπορείτε να πάρετε και τα παιδιά σας, τ’ ανίψια σας, τα βαφτιστήρια σας, σ’ αυτή την παράσταση), και να νιώσουμε και οι ενήλικες σαν παιδιά. «Και τίποτα δεν είναι διαφορετικό από την ταινία, τίποτα δεν είναι ίδιο. Γιατί είναι ζωντανό θέατρο, που θέλει να συνομιλεί με το ξεγέλασμα του παραμυθιού. Όλοι οι ηθοποιοί και οι μουσικοί της παράστασης, που βρίσκονται επί σκηνής, ακολουθούν τα βήματα της ταινίας, με τη γλώσσα του θεάτρου. Χωρίς λόγια –όπως ήταν και η ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν: ηχητική αλλά όχι ομιλούσα. Με πολλή μουσική, με πολύ τραγούδι, με πολλή παντομίμα, με πολύ χιούμορ, με πολλή τρυφερότητα, με πολύ χορό και άψογο συγχρονισμό. Κι όλα αυτά δημιουργούν, αυτόματα, στον θεατή μια διάθεση χαλάρωσης, ένα πισωγύρισμα σε χρόνια αθωότητας, μια αναπάντεχη διαφυγή», ήταν η αίσθηση που είχα τον Δεκέμβριο του 2022 όταν την είδα («o anagnostis.gr»).
(Σ.Σ.): Οι άλλες δύο επαναλήψεις του Εθνικού, που έχουν ήδη ξεκινήσει είναι οι εξής: Στο θέατρο «Κιβωτός» παρουσιάζεται ήδη η περυσινή επιτυχία του Γιώργου Κουτλή «Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ», ενώ στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στο κτίριο Τσίλερ, ξεκίνησε από τις 20 Σεπτεμβρίου και θα συνεχιστεί μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου η παράσταση του Μάριο Μπανούσι «Goodbye, Lindita».
Η ταυτότητα παράστασης
Διασκευή: Αμάλια Μπένετ-Θοδωρής Οικονόμου, Σκηνοθεσία, Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ, Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου, Στίχοι: Σταύρος Σταύρου, Σύμβουλος δραματουργίας: Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς, Σκηνικά: Τίνα Τζόκα, Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα, Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Μπώκος, Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά, Βοηθός σκηνοθέτριας: Κατερίνα Γεβετζή, Βοηθός σκηνογράφου: Σταύρος Μπαλής, Βοηθός ενδυματολόγου: Αλέγια Παπαγεωργίου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Αλίκη Αλεξανδράκη, Στέλλα Αντύπα, Φίλιππος Άνθης, Θοδωρής Βράχας, Κατερίνα Γεβετζή, Σαβίνα Γιαννάτου, Θανάσης Δήμου, Νίκος Ιατρού, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργος Κοψιδάς, Έντι Λάμε, Ιωάννα Μπιτούνη, Φίλιππος Μπούρας, Νικόλας Ντούρος, Μίκης Παντελούς, Γιάννης Πρωτόπαππας, Θανάσης Ραφτόπουλος, Μαριάμ Ρουχάτζε, Κωνσταντίνος Σάμαα, Izel Seylani, Φώτης Στρατηγός
Μουσικοί επί σκηνής: Δημήτρης Βεντουράκης, Διονύσης Βερβιτσιώτης, Δημήτρης Χουντής, Παρασκευάς Κίτσος, Ιώ Le Moller