Τα αυθαίρετα του βίου

0
162

 

του Νίκου Κ. Κυριαζή.

Η «Τακτοποίηση Αυθαιρέτων»  είναι το δεύτερο βιβλίο διηγημάτων του συγγραφέα Φαίδωνα Ταμβακάκη και το έκτο συνολικά.

Εδώ όμως ο Ταμβακάκης συνδυάζει το φανταστικό με το πραγματικό και σε κάποια, με την αυτοβιογραφία, όπως στο « Γιατί δεν έγινα συγγραφέας»  που περιέχει πολλές αναφορές σε προηγούμενα πραγματικά έργα του και όχι φανταστικά όπως θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε ο αφηγητής του συγκεκριμένου διηγήματος.

Η τέχνη του στα συγκεκριμένα διηγήματα είναι πως ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και την φαντασία με πάντα παρούσα μια δόση πικρής συνήθως ειρωνείας και λίγο αυτοσαρκασμού που παρασύρει τον αναγνώστη που δεν μπορεί συχνά να ξεχωρίσει τα δυο, τόσο καλά είναι ανακατεμένα, όπως στην «Επιστροφή του μάγου»  που στο πρόσωπο του ήρωα Νίκολους Ερφ αναγνωρίζει ο John Fowles, ο συγγραφέας του “The Magus”  αλλά πάλι  ο αναγνώστης απορεί τι ανήκει στην αληθινή βιογραφία του Fowles- Ερφ και τι στην λογοτεχνική πένα του Ταμβακάκη.

Η γραφή είναι θαυμάσια με φράσεις που μένουν όπως το « Η πασίγνωστη ύαινα, λοιπόν, είναι ζώο πραγματικά παρεξηγημένο κατά το όνομα, το γέλιο, τη φύση και την οσμή από όλους, ακόμα και τους συγγενείς της , τους συγγραφείς.»  (σελ.149) ή το « Παρά την ψηλή κορμοστασιά, καμπούριαζε έντονα, όχι τόσο σαν το γέρο μονάρχη που επιβλέπει τα στρατεύματα, όσο σαν  το γέρικο λαγωνικό που ζυγίζει τους υπόπτους» (σελ.84)

Με εντυπωσίασε επίσης το εύρος και η ποικιλία των διηγημάτων από ημιαυτοβιογραφικά, ως επιστημονικής φαντασίας ( Η επιστήμη μένει άλαλη) ως ιστορικά-κριτικά. ( Ο Παπαδιαμάντης  δεν ταξιδεύει), αστυνομικά νουάρ (Πειρατές στον Παγασητικό) και εξωτικά θρίλερ (Ένα παραδοσιακό τσιμπούσι στην Χιβάοα)

Το βιβλίο κοσμούν τα πετυχημένα σκίτσα του ζωγράφου Παναγιώτη Μπελτέκου, ανάμεσα τους  και δυο προσωπογραφίες του συγγραφέα.

Ευτυχώς για μας ο Φαίδων Ταμβακάκης σε αντίθεση με τον ήρωα – αβαταρ του, έγινε συγγραφέας και μάλιστα πολύ καλός, όπως αποδεικνύει στο «Τακτοποίηση Αυθαιρέτων»

 

INFO: ΦΑΙΔΩΝ ΤΑΜΒΑΚΑΚΗΣ «Τακτοποίηση αυθαιρέτων»  Εκδόσεις Εκάτη 2013

Προηγούμενο άρθρο“Μη μ΄αφήσεις να χαθώ”
Επόμενο άρθροΠερί της «κατωτερότητας των γυναικών και των εγχρώμων» στα τέλη του 19ου αιώνα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ