“Παντού αλλά τώρα”

0
132

 Η Μεσόγειος και τα πολλαπλά πρόσωπα των ανθρώπων της και του τοπίου της είναι στο κέντρο της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, που ανοίγει τις πύλες της σήμερα, 18 Σεπτεμβρίου, στις 8 το βράδυ στο περίπτερο 6 της ΔΕΘ, το λεγόμενο Περίπτερο των Εθνών. Περισσότεροι από 200 καλλιτέχνες, απ’ όλο τον κόσμο παίρνουν μέρος στην φετινή Μπιενάλε που αναπτύσσεται σε όλα τα μεγάλα μουσεία της Θεσσαλονίκης αλλά και σε ιστορικούς χώρους, όπως το Γενί Τζαμί και το Αλατζά Ιμαρετ και θα διαρκέσει έως τις 31 Ιανουαρίου 2014. Πλήθος εκδηλώσεων πλαισιώνουν τις κεντρικές εκθέσεις μετατρέποντας την Θεσσαλονίκη σε μια πόλη-εργαστήριο τέχνης, ιδεών και αισθημάτων.  Την γενική διεύθυνση και τον συντονισμό έχει η διευθύντρια του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κατερίνα Κοσκινά, με τη συνεργασία της Κίνησης των Πέντε Μουσείων Θεσσαλονίκης και του Δήμου μαζί τους είναι και ο  δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης. Ο τίτλος της κεντρικής έκθεσης της Μπιενάλε «Παντού αλλά τώρα» παραπέμπει παντού στη Μεσόγειο, στις βόρειες χώρες  της που βρίσκονται σε κρίση ενώ ο νότος της συνταράσσεται  από βίαιες συγκρούσεις. Η επιμελήτρια  της έκθεσης Αντελίνα φον Φύρστενμπεργκ μέσα από τις επιλογές καλλιτεχνών και έργων δίνει αυτό το κλίμα.

Εκτός από την κεντρική έκθεση  «Παντού αλλά τώρα», οι επισκέπτες της Μπιενάλε μπορούν ακόμη να δουν έξι μεγάλες εκθέσεις. Στην Αποθήκη Β1 του λιμανιού η έκθεση “Παράδοση-Ανατροπή”, με έργα από τις μόνιμες συλλογές του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Στο κέντρο της έκθεσης, το τελευταίο έργο του Νίκου Αλεξίου, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά (επιμέλεια Κατερίνα Κοσκινά, Γιάννης Μπόλης). Στη Μονή Λαζαριστών, μια μεγάλης κλίμακας παρουσίαση της συλλογής Κωστάκη, με έργα της ρωσικής πρωτοπορίας, για τα 100 χρόνια από την γέννηση του συλλέκτη (επιμέλεια Μαρία Τσαντσάνογλου, Αγγελική Χαριστού). Στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο περίπτερο 4 της ΔΕΘ, η έκθεση «η μεσογειακή εμπειρία: Μεσόγειος ως χωροταξικό  παράδειγμα διακίνησης ιδεών και λόγου», με 140 έργα  Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών (επιμέλεια Ντένης Ζαχαρόπουλος). Στο Αρχαιολογικό Μουσείο, η έκθεση “Μεσογειακά παλίμψηστα: τρία αινίγματα φθοράς και αφθαρσίας”, όπου ο πάπυρος του Δερβενίου, το θεωρούμενο παλιότερο ελληνικό βιβλίο, συνομιλεί με την σύγχρονη τέχνη (επιμέλεια Ευαγγελία Στεφανή, Αγγελική Κουκουβού, Θέμις Βελένη). Στο Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών, η έκθεση αφιερωμένη στη χαράκτρια Βάσω Κατράκη (επιμέλεια Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Παναγιώτης Μπίκας, Ευαγγελία Τσαγκάλια). Στο Βυζαντινό Μουσείο, από τις 19 Οκτωβρίου, μια έκθεση που μοιάζει ερεθιστική: “Η τιμή του Αγίου Μάμαντος στη Μεσόγειο”, με υλικό που καλύπτει μια μεγάλη περίοδο, από τον 6ο αιώνα ως τις μέρες μας (επιμέλεια Αγαθονίκη Τσιλιπάκου, Νικόλαος Μπονόβας), αφιερωμένη σε έναν παράξενο Άγιο-ακρίτα, που λατρεύεται μέχρι σήμερα.

Προηγούμενο άρθροShakespeare? LOL!
Επόμενο άρθροΑπό τη Μεριά του Σουάν: 100 χρόνια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ